ASSTAFIRILLAH ...!!DI MANA HATI ANDA DI MANA AGAMA ANDA KALAU ANDA SEMUA PUNYA HATI DAN PUNYA AGAMA MOHON DI BAGIKAN.!!!!! SUNGGUH KEJAM DAN TRAGIS..!!!! {{{ 11 JAMAAH DIBUNUH KETIKA SHALAT ISYAK }}} DI MASJID AL-FURQAN DI KAMPUNG AIR TEMPAYAN....!!! YOK KITA DO'AKAN BIAR MAREKA SEMUA MASUK SURGA...!! AMIIIIIIINNN

SUNGAI GOLOK (Selatan Thai) 24Mei – Kejam serta tidak berperikemanusiaan!




Mungkin itu yang dapat digambarkan tentang pembunuhan 11 jemaah ketika solat isyak di Masjid Al-Furqan di Kampung Air Tempayan, 50 km. dari bandar ini kira-kira pukul 8. 50 malam tadi (waktu Malaysia).

Setelah melepaskan tembakan dari dua pintu masuk masjid, enam penyerang itu dikatakan masih tidak berpuas hati serta masuk ke dalam masjid sebelum melepaskan beberapa das lagi tembakan untuk memastikan jemaah terbabit benar-benar mati.


Tragedi terbaru yang menjadikan masjid sebagai sasaran, berlaku pada hari yang sama Perdana Menteri Thailand, Abhisit Vejjajiva melawat Malaysia serta memperbaharui komitmen untuk mengakhiri konflik yang berlarutan sejak 2004 di wilayah bergolak itu.

Kejadian itu menambahkan jumlah korban yang kini mencecah lebih 3, 700 orang serta masyarakat Islam di wilayah itu bimbang kejadian lebih buruk akan menyusul semula serta ramai yang percaya kejadian terbaru didalangi pihak berkuasa.

Bagaimanapun sehingga kini masih belum dapat di pastikan motif sebenar pembunuhan kejam itu tetapi ada yang berpendapat berpunca daripada dendam serta pihak tentera Thai menafikan sebarang pembabitan anggota mereka.

Seorang saksi, Hassan Deraman, 17, berkata, kejadian berlaku amat pantas kira-kira lima minit dimana empat lelaki dikatakan menyerbu masuk ke dalam masjid dari arah pintu belakang manakala dua lagi dari arah tepi.

Katanya, kesemua mereka bersenjatakan rifel M-16 serta pump gun dan memakai seragam hitam dan bertopeng.

‘‘Ketika kejadian berlaku saya bersama tiga lagi rakan berada dalam wakaf kira-kira 15 meter dari pintu masuk utama masjid ini, Tiba-tiba kami mendengar bunyi tembakan yang

bertalu-talu.

‘‘Kami bersembunyi serta bergerak ke tempat kejadian dengan
perlahan-lahan dalam gelap untuk melihat apa yang
berlaku dengan lebih jelas.

‘‘Saya kemudian melihat mereka memasuki masjid ini serta melepaskan tembakan ke arah kepala dan badan jemaah yang terbaring dalam ruang solat, tembakan itu dilepaskan untuk memastikan kesemua jemaah ini benar-benar mati, ” katanya saat ditemui Utusan Malaysia di tempat kejadian.

Hassan berkata, penyerang dipercayai memasuki kawasan masjid melalui hutan serta kawasan ladang getah di bahagian belakang untuk memastikan kehadiran mereka tidak disedari.

Katanya, pembunuh kejam itu tidak memasuki masjid melalui pintu utama kerana ia diterangi dengan cahaya lampu.

‘‘Selepas bunyi tembakan hilang, beberapa orang kampung datang serta saya bersama mereka memasuki masjid melihat mayat bergelimpangan dipenuhi dengan darah.

‘‘Ketika itu, hanya dua jemaah terselamat tanpa sebarang kesan tembakan. Salah seorang dari pada mereka adalah ‘tok siak�' masjid, bagaimanapun akibat terkejut dengan serangan tersebut dia pengsan kerana serangan jantung.

‘‘Seorang lagi yang terselamat adalah ahli kumpulan ‘tabligh�' yang datang berdakwah di sini, dia terselamat kerana saat itu sedang sujud serta setelah mendengar bunyi tembakan dia meniarap serta berpura-pura mati, ” katanya.

Serangan tersebut turut menyebabkan imam masjid, Wan Nasir Wan Abdullah, 62, terkorban pada saat 12 parah serta dua terselamat.

Kesemua jenazah dikebumikan dalam satu liang lahad kira-kira pukul 11 pagi ini serta tinjauan Utusan Malaysia mendapati perkarangan masjid itu dipenuhi oleh kaum masyarakat Melayu Islam dari tiga daerah yang bergolak itu.

Malah ketika itu, ruang solat masjid berkenaan masih dipenuhi darah serta ia dibersihkan sepenuhnya oleh anggota tentera kira-kira pukul 5 petang ini.

Tinjauan juga mendapati dinding dalam masjid tersebut ikut dipenuhi kesan tembakan serta kawalan keselamatan di kampung berkenaan ditingkatkan

http://www.liputan6terupdate.com/2016/05/di-mana-hati-anda-di-mana-agama-anda.html
http://www.kabarsehatselalu.com/2016/05/di-mana-hati-anda-di-mana-agama-anda.html

0 Response to ASSTAFIRILLAH ...!!DI MANA HATI ANDA DI MANA AGAMA ANDA KALAU ANDA SEMUA PUNYA HATI DAN PUNYA AGAMA MOHON DI BAGIKAN.!!!!! SUNGGUH KEJAM DAN TRAGIS..!!!! {{{ 11 JAMAAH DIBUNUH KETIKA SHALAT ISYAK }}} DI MASJID AL-FURQAN DI KAMPUNG AIR TEMPAYAN....!!! YOK KITA DO'AKAN BIAR MAREKA SEMUA MASUK SURGA...!! AMIIIIIIINNN

Posting Komentar